niedziela, 8 lipca 2012

Tort a'la Ferrero Rocher


W ten weekend miałam misję - przygotować urodziny mojego Ł. Oczywiście nie byłoby urodzin bez tortu. Przejrzałam wiele przepisów, przedstawiłam je jubilatowi i tylko ten przepis zyskał jego aprobatę. Przyznam, że nigdy wcześniej nie robiłam tego tortu ale wyszedł smacznie :) Nie za słodki, mocno czekoladowy - w sam raz dla wielbicieli czekolady i orzechów.

Inspirację czerpałam stąd - http://www.polska-gotuje.pl/przepis/tort-ferrero-rocher-3


Składniki na ciasto:

240 g mąki pszennej
90 g kakao dobrej jakości
180 g cukru pudru
2 jajka
1,5 łyżeczki sody
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
240 ml mleka
120 ml ciepłej wody


Sposób przygotowania:

Mąkę przesiewamy z sodą, kakao, proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. W osobnym naczyniu mieszamy ze sobą jajka i mleko. Teraz dokładnie łączymy wszystkie składniki (suche z mokrymi) i dolewamy ciepłą wodę. Kiedy masa będzie już gładka wylewamy ją na posmarowaną tłuszczem i wysypaną mąką tortownicę o średnicy około 22 centymetrów. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy około 30-40 minut do tzw. suchego patyczka.

Upieczone ciasto studzimy. Kiedy będzie już chłodne dzielimy je na 3 blaty a następnie nasączamy np. mocną herbatą z cukrem.


Składniki na masę czekoladową:

200 g czekolady deserowej
250 g serka mascarpone
120 ml śmietany kremówki
około 10 wafelków z nadzieniem orzechowym (np. wafelków familijnych)


Sposób przygotowania:

Śmietanę wlewamy do garnuszka i podgrzewamy z połamaną na cząstki czekoladą. Kiedy czekolada się rozpuści zdejmujemy naczynie z ognia i odstawiamy do wystudzenia. 
Serek delikatnie ubijamy a następnie dodajemy wystudzoną masę czekoladową i dokładnie mieszamy.
Wafelki kruszymy (najlepiej w blenderze).

Połowę naszego kremu wykładamy równomiernie na jeden z blatów ciasta, wygładzamy a następnie posypujemy ciasteczkami. Przykrywamy drugim blatem.


Składniki na masę śmietanową:

250 ml śmietany 30%
1 opakowanie zagęszczacza do śmietany
100 g białej czekolady
około 100 g zmielonych orzechów laskowych


Sposób przygotowania:

Czekoladę łamiemy na cząstki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej z 50ml śmietany. 
Pozostałe 200 ml śmietany ubijamy z zagęszczaczem.

Drugi blat naszego tortu pokrywamy połową rozpuszczonej, lekko przestudzonej czekolady, posypujemy 50 gramami orzechów, przykrywamy bitą śmietaną. Teraz na śmietanę wylewamy pozostałą czekoladę i posypujemy resztą orzechów. Przykrywamy tort trzecim blatem ciasta.

Przyszła pora na wykończenie naszego dzieła :) Tort pokrywamy pozostałą częścią kremu czekoladowego, możemy posypać zmielonymi orzechami - tak jak zrobiłam to ja :)

Gotowy tort wstawiamy do lodówki na około 30 minut, żeby nasze kremy nieco odpoczęły :)




























10 komentarzy:

  1. aż trudno byłoby się oderwać od jedzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. czyli idealny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie :). Cieszymy się, że inspiracją był przepis z naszego bloga :) Gorąco Pozdrawiamy :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a ja cieszę się, że wpadłam na Wasz przepis :)

      Usuń
  4. Wow. Zapiera dech w piersiach, ale tylko na chwilkę - już potem się człowiek zastanawia jaka jest najbliższa okazja by go upiec ;) Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, toż to cudo! Jeden z moich najbliższych tortów!

    OdpowiedzUsuń
  6. wMj, potwierdzam, ów tort jest przepyszny. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim za komentarze i oczywiście polecam blog - http://domowe-wypieki.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedyne co mogę powiedzieć to palce lizać ;-)

    Zapraszam do mnie na tartę z truskawkami i nie tylko ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń