niedziela, 25 listopada 2012

Bûche de Noël




Z zamiarem przygotowania tego ciasta nosiłam się już kilku lat :) Kiedy pierwszy raz zobaczyłam je na zdjęciu stwierdziłam, że jest niezwykle urocze ale pewnie równie trudne w przygotowaniu. Później kiedy po raz kolejny zajrzałam do tego przepisu doszłam do wniosku, że rolady zawsze ale to zawsze są bardzo pracochłonne i pewnie tylko ktoś kto robił je niezliczoną ilość razy jest w stanie je przygotować tak żeby wszystko wyglądało jak należy. W tym roku, jednak, postanowiłam zawziąć się i zrobić owo niezwykle urokliwe ciasto zwane - Bûche de Noël. Jak widać udało się. Jednak diabeł nie taki straszny.



Przepis zaczerpnęłam z tej strony –  http://www.wielkiezarcie.com/recipe63665.html

 
Składniki na biszkopt:

4 jajka
¾ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki sody oczyszczonej
120 g mąki pszennej
110g cukru

Sposób przygotowania:
 Białka ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec dodajemy stopniowo cukier – nadal ubijamy. Następnie pojedynczo dodajemy żółtka – ubijamy jeszcze przez co najmniej 5 minut. Teraz masę łączymy z przesianą z proszkiem do pieczenia i sodą, mąkę pszenną. Wszystko dokładnie, delikatnie mieszamy. Ciasto przekładamy do prostokątnej blachy wyłożonej papierem do pieczenia (tylko spód) i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 10 minut. Uważajmy żeby nie przepiec naszego biszkopta.
Gotowe ciasto wyjmujemy z piekarnika – posypujemy cukrem pudrem i przykrywamy ściereczką.


Składniki na krem:
100g miękkiego masła
170g czekolady deserowej
3 łyżki Nutelli
3 łyżki cukru pudru

+ ½ szklanki uprażonych z łyżką cukru pudru płatków migdałowych

 Sposób przygotowania:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej a następnie studzimy. Masło ucieramy z przesianym cukrem pudrem do momentu uzyskania puszystej masy. Następnie, stopniowo, dodajemy rozpuszczoną, wystudzoną czekoladę oraz Nutellę – całość dokładnie mieszamy.
Odkładamy około 3 łyżek kremu, resztą smarujemy biszkopt, który następnie posypujemy, równomiernie, wcześniej przygotowanymi płatkami migdałowymi. Ciasto zwijamy w roladę i smarujemy pozostałym kremem. Na koniec widelcem robimy bruzdy, które będą imitować korę drzewa. 

Jeżeli przygotowujecie ciasto np. dzień wcześniej i wstawicie je do lodówki - pamiętajcie żeby wyjąć je z niej około 3 godzin przed podaniem w innym przypadku ciasto będzie się ciężko kroić.
 

Prawda, że proste? :)


2 komentarze:

  1. piękne Ci wyszło, też od jakiegoś czasu mam na nie ochotę, ale obawiam się, że nie podołam

    OdpowiedzUsuń